Múlt héten a Nyelvek Európai Napja alkalmából az idegennyelvi munkaközösségek szervezésében a Könyves valamennyi diákja részt vehetett egy-egy idegen nyelvről szóló előadáson.
Izgalmas forgatag volt hatodik órában, hiszen a „klasszikusokon” túl (angol, német, olasz, frncia, spanyol, orosz) hallhattak az érdeklődők előadást a japán, a cseh, a horvát, a holland, a kínai, a lengyel, a khmer, az iráni nyelről / kultúráról, sőt a kárpátaljai, vajdaság nyelvjárásokról vagy a jelbeszédről is.
Az előadók között a Könyves tanárai kívül szerepeltek Könyves-diákok, illetve Könyves-szülők is.
A diákok (előadók és hallagtók) visszajelzéseiből idézünk párat az alábbiakban:
Előadók:
“Nagyon örültem, hogy bemutathattam a kínai nyelvet, bár az elején egy kicsit izgultam, hogy a diákoknak elég érdekes lesz-e az előadás. Nagyon jól éreztem magam, örültem, hogy sikerült interaktívvá tennem a prezentációt. Sokat kérdeztek tőlem a nyelvről, láttam, hogy igazán érdekli a résztvevőket a téma. Talán olyan diák is lesz, akinek meghoztam a kedvet a kínai nyelv tanulására ezzel az egy órával.” (Zingale Lena 11. A)
“Az óra előtt nagyon izgultam, de anyukám segített legyőzni a félelmemet. Mivel sokat készültünk az előadásra, tudtam, hogy nincs mitől félni. Szerintem nagyon jól sikerült az óra, és remélem, hogy a résztvevőknek is tetszett, és talán meghoztam nekik a kedvet, hogy olaszul tanuljanak. Jövőre is szeretnék „tanítani” a Nyelvek napján, mert nagyon jó élmény volt.” (Chiellini Anna 11.A)
Hallgatóság:
“Nagyon tetszett, ahogyan bemutatták az olasz kultúrát, vagy ahogyan eljátszották a gesztusokat, amikor egy szituációt csak kézmozdulatokkal adtak elő. Talán a nyelvtörők tetszettek a legjobban.” (Simon Marcell)
“Nagyon szépen és érthetően előadták az orosz nyelv betűit, és azt, hogy hol használják az orosz kultúrát. Még néhány szót és mondatot is megtanultunk oroszul. Szívesen megtanulnám a nyelvet!” (Szluha Dorka)
“Sok érdekességet hallottam a kínai nyelvről, interaktív volt, sőt még szavakat is megpróbálhattam írni a táblára. Megnézhettük, hogyan kell leírni a legbonyolultabb szót. Azt különösen érdekesnek tartottam, amikor megmutatták, hogyan írnak telefonon a kínaiak.” (Horváth Viktória)
“Nagyon érdekes volt az előadás a jelnyelvről. Sokat megtudtunk erről az elképesztő nyelvről. Mindenki nagyon élvezte a kis játékot a végén, és még tanultunk is belőle. Nagyon tetszett, hogy mi is megtanulhattunk pár jelet.” (Kiss Laura)
“Egy horvát anyanyelvű hölgy előadásán voltam. Nagyon tetszett minden. Megtanultam, hogy a horvát és a szerb nyelv majdnem ugyanolyan.” (Preisinger Emili)
“Nagyon érdekesnek és informatívnak tartottam az iráni nyelvről tartott előadást. Sokat megtudtam a nyelvről, az országról, a történelméről és az iráni kultúráról is.” (Czita Donát)
“A khmer előadáson sokat tanultam Kambodzsáról. Nagyon különleges nyelve és kultúrája van, és érdekes a történelme is. Tetszett az előadó felkészültsége!” (Tomola Máté)
“Nagyon tetszett a japán nyelvről tartott előadás. Megismerhettem a három fajta ABC-t, és megtanulhattam pár szót japánul.”
Köszönet az alábbi előadóknak! (A létszámuk már önmagában is impozáns.)
Alexandr Tabasov (orosz)
Bodnár Anikó tanárnő (olasz)
Chiellini Anna (olasz)
Csikós Judit tanárnő (német)
Dudás Zita (kárpátaljai, vajdasági magyar nyelvjárások)
Falnagy Ágnes tanárnő (olasz)
Farkas Erik (cseh)
Gáspár Brigitta tanárnő (német)
Granik Ana (horvát)
Józwiak Anna (lengyel)
Kárpáti Álmos (jelbeszéd / jelnyelv)
Kiss Anikó tanárnő (francia)
Kisvári Lilla (cseh)
Long Molika (khmer)
Márton-Takács Mária tanárnő (spanyol)
Puskár Titusz (lengyel)
Szocska Györgyi (iráni)
Tamás Barnabás (angol)
Tamás Réka Kira (holland)
Végvári Veronika tanárnő (francia)
Wakai Zente (japán)
Zingale Lena (kínai)
Reméljük, sikerült kedvet csinálni az idegen nyelvek tanulásához.