Menü Bezárás

A Herman Ottó verseny és a Könyves

Czellér-Kovács Levente, 8. C osztályos diákunk a XXXIV. Herman Ottó verseny országos döntőjébe jutott, ahol a II. helyen végzett. Az alábbiakban ő számol be a versenyről és élményeiről:

“Rendszertan, ökológia, homoki gyepek, meg persze a Petőfi által megénekelt kék szamárkenyér… Ezek voltak a XXXIV. Herman Ottó 7-8. osztályos kárpát-medencei biológiaverseny témakörei.

Az első 2 forduló után a verseny döntője 2024. június 6-8-án, a Fertő-Hanság nemzeti parkban került megrendezésre Fertőújlakon, a Csapody István Természetiskolában. A három napos programon számos módon kellett a diákoknak számot adni tudásukról.

3 feladat volt a versenyen: a kiselőadás, az írásbeli teszt és a terepgyakorlat. Ezen eredmények összessége adta meg a végső pontszámot.

Első nap: Mindenki megérkezett a szállásra, majd egy gyors ebéd után jött a megnyitó, amit követtek a kiselőadások. 5 percben kellett mindenkinek az általa készített prezentációt bemutatnia a zsűrinek. A nap egy vacsorával zárult.

Második nap: Elég korán, már 7 órakor talpon kellett lenni a reggelinél. Ezután jött az írásbeli teszt kitöltése, ami magába foglalta az eddigi ismereteket, a nagy nyárfalepkét, meg a Természetiskola kiállítását is. Ezt követte a terepgyakorlat. Ennek keretén belül körbevezettek minket a nemzeti park egy részén, ahol bemutatták a kőzeteket, talajtípusokat, növény- és állatvilágot. A diákoknak útközben jegyzetelni kellett, mivel a végén tesztet írtunk belőle.

Először a Szárhalmi erdőben jártunk. Ez a többnyire cseres-bolyhas tölgyes rengeteg védett élőlényt rejtegetett. Utána áttértünk egy kis sztyepprétre, ahol különösen sok lágyszárú fajjal találkoztunk. Ennek végeztével írtuk az első tesztet.

Utunkat a szikes pusztákon folytattuk, ahol az állatvilág része volt a gyurgyalag, a szürkemarha és a racka juh is. A nap végén az itt szerzett tudásunkról is számot kellett adnunk.

Ezt egy vacsora követte, majd egy kis séta az osztrák határig, amit apukámmal ketten tettünk meg.

Harmadik nap: Ezen a napon már csak az eredményhirdetés volt hátra. A versenyen a második helyezést értem el, ami jobb, mint amire számítottam.
Összességében egy pozitív élmény volt, a sok megmérettetés mellett volt lehetőség pihenni és a természetet is élvezni. A versenyt még a nehézségei ellenére is ajánlani tudom. Sok köszönetet érdemelnek a szervezők, akik lehetővé tették az eseményt.

Köszönöm szépen a felkészítést és a sok segítséget Frontóné Szigeti Zsuzsanna és Himber Katalin tanárnőknek, Szepesváry László igazgató úrnak és Ágoston Éva tanárnőnek a támogatást. Nélkülük ez nem valósulhatott volna meg.
Előre is sok sikert kívánok a leendő Herman-versenyzőknek!”

Czellér-Kovács Levente 8. C

Szeretettel gratulálunk Leventének és felkészítő tanárának, Frontóné Szigeti Zsuzsannának!