Menü Bezárás

Pedagógiai Napok a Könyvesben

Az Oktatási Hivatal Észak-Budapesti Tankerületi Központja idén is megszervezte Pedagógiai Napok rendezvénysorozatát. Gimnáziumunk két bemutató órával készült a kollégáknak jó gyakorlatok bemutatása céljából. 

Csikós Judit nyelvórája a kortárs német szépirodalom feldolgozására épül; 11-es csoportjával egy éve olvassák Monica Hesse: Das Mädchen im blauen Mantel című, a II. világháború idején játszódó regényét. Az órákon közös hangosolvasás, a történet megbeszélése, a történelmi háttér megvilágítása, új nyelvtani szerkezetek megismerése, a történet helyszínén játszódó korabeli és mai fotók felkutatása, művészettörténeti vonatkozások megbeszélése zajlik – német nyelven.

A bemutató órán a diákok a látogatók kedvéért kérdések mentén összefoglalták a regény cselekményét, bemutatták a főbb szereplőket, tulajdonságaikat, motivációikat. Idegennyelven megfogalmazták, szerintük mi fog történni a szereplőkkel az előttük álló fejezetben. Felolvastak, majd megbeszélték az adott szövegrész tartalmát – összevetve saját ötleteikkel. Kaptak egy összefoglaló lapot félkész mondatokkal, mely segített nekik a történet összefoglalásában. Ezután olvastak magukban, önállóan válaszoltak a kapott kérdésekre, majd a válaszokat megbeszélték. Házi feladat: csak a kijelölt terjedelmet olvashatják el, tilos előre olvasni!
Az óra végeztével a tanárnő készséggel válaszolt a kollégák felmerülő kérdéseire.

Gáspár Brigitta

A másik órán az állatassziszált pedagógia gyakorlatára láthattak példát az érdeklődő kollégák. Gáspár Brigitta tanárnő és „kollégája”, Gréti, a labradoodle kutya osztályfőnöki óra keretében mutatták meg, milyen módszerekkel lehet elősegíteni a csoportalakítást, miközben a felelős állattartásról is tanulnak a gyerekek, jelen esetben a 8. C osztály.

Az órai eleji köszöntő kör után állításokról kellett eldönteni a diákoknak, melyek a felelős viselkedés legfontosabb elemei. Az utána következő játékosabb feladatok lényege az volt, hogy a gyerekek egymással és a kutyával is együttműködve dolgozzanak. A jó megoldás jutalma Gréti egy-egy trükkje volt, ami jól láthatóan a diákokat és négylábú barátunkat is elszórakoztatta. A kezdeti lámpaláz, amit a vendégek jelenléte okozott, nagyon hamar elmúlt. Oldott, vidám hangulatú óra volt, mely során láthatón kitűnően működött a csoport együtt, s az is látszott, hogy nem először vesznek részt ilyen foglalkozáson.

Gréti rendszeres résztvevője nemcsak osztályfőnöki óráknak, de szakóráknak is, melyek során a csoportdinamika fejlesztése mellett a stresszoldás is feladatai közé tartozik. Gréti tökéletesen betölti szerepét közöttünk, s valljuk be őszintén: a tanáriban sincs kisebb sikere mint a gyerekek között.

Pusztai Ágnes