– avagy egy Erasmus+ project “újrahasznosítható” elemei
A Könyves Kálmán Gimnázium 2020 és 2023 között koordinátora volt a 2020-1-HU01-KA229-078734 számú Erasmus+ Iskolai Partnerség programnak. A projekt célja az volt, hogy a ciprusi Gymnasio Polemiou diákjaival együttműködve vízhasználati és szemétkezelési irányelveket fogalmazzunk meg a kétéves angol nyelven folytatott és a természettudományos oktatásba integrált kutatómunka eredményeként.
Az együttműködés végül három évre hosszabbodott a Covid-járvány korlátozásai miatt. Korábban beszámoltunk már a magyar diákok ciprusi látogatásáról. Írtunk arról is, amikor mi láttuk vendégül ciprusi barátainkat.
A projekt indításakor és lezárásakor a diákok kitöltöttek egy kérdőívet. A kérdések a vízhasználatukra, a szemétkezelésükre és az Európai Unióhoz való viszonyulásukra irányultak. Az angol nyelvű kérdőívek az alábbi linkeken elérhetőek:
A projekt lezárult, a diákok rengeteg élménnyel és hasznos tudással gyarapodtak. A tervezés során kitűzött feladatokat teljesítették. Készültek szórólapok, amelyek a klímaküzdelemhez nyújtanak jól használható ötleteket.
Az együttműködés végtermékeként mindkét iskolában megépül egy ivókút az iskola udvarán.
A közös munka dokumentumait egy könyvben gyűjtöttük össze, amelyet az alábbi linken közkinccsé tesszük, hogy mások ötleteket meríthessenek projektjeikhez.
https://drive.google.com/file/d/1Ca5w-gLO_KiLrVTl5VblrrOeU_F55hAO/view?usp=sharing
Minden résztvevőnek köszönjük a közreműködést, és reméljük, hogy munkákkal hozzájárultunk egy környezettudatosabb szemlélet kialakításához.
Ágoston Éva, Bori Márta, Pej Zsuzsanna, a projekt koordinátorai